A Nissan chce X-Trail udržet na špici i napříště - prostřednictvím množství malých, nicméně důležitých změn, navržených k vylepšení jeho schopností i vzhledu. Proto se na nedávném frankfurtském autosalonu představilo nejnovější provedení modernizovaného X-Trailu.

Nový turbodiesel

Mezi hlavní změny patří přepracování zevnějšku, vnitřku i motoru. Nový turbodiesel 100 kW (136 k) se vstřikováním paliva common-rail má k dispozici větší sílu i točivý moment pro celkové zlepšení výkonů X-Trailu. Navíc se přidávají nové prvky výbavy včetně vyspělého DVD satelitního navigačního systému, praktická síť do zavazadlového prostoru a přepracovaná schránka před spolujezdcem.

Nástup stokilowattového turbodieselu Nissan 2,2dCi je významným krokem k upevnění předního postavení X-Trailu ve své třídě. Začleněním poslední generace přímého vstřikování paliva common-rail s turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek a větším mezichladičem stlačeného vzduchu se podstatně zvýšil výkon: z 84 kW (114 k) a 270 Nm předchozí generace motoru na současných 100 kW (136 k) a 314 Nm točivého momentu.

O něco kratší

Nejnovější X-Trail z vnějšku snadno rozeznáte podle decentních stylistických změn, zahrnujících novou masku, nové nárazníky vpředu i vzadu, chromované dveřní kliky a nová zadní světla. Nárazníky jsou o něco kompaktnější než dříve, takže celková délka vozu klesla z 4510 mm na 4455 mm. X-Trail, zacílený na aktivní trávení volného času, se vypracoval na samotný vrchol své třídy díky záviděníhodné směsi atraktivního image a výjimečných schopností.

Klíčem ke špičkovým výkonům X-Trailu je přitom elektronicky řízený systém ALL-Mode 4x4, který v reálném čase automaticky přepíná mezi pohonem přední nápravy a všech kol v závislosti na okamžitém stavu povrchu vozovky a chování vozu. Ve výbavě nového X-Trailu najdete také ESP+, nejnovější protiprokluzový a stabilizační systém, automaticky monitorující trakci kol. Kombinací aktivace brzd a tahu motoru pak podle potřeby jednotlivá kola buď přibrzďuje, nebo jim naopak přidává větší porci výkonu.

ESP+ je spojen s elektronicky ovládaným plynem, elektronickým samosvorným diferenciálem LSD, nejnovější generací protiblokovacího systému ABS s děličem brzdné síly EBD, mechanickým brzdovým asistentem NBA a kontrolou trakce TCS. Na našem trhu se novinka objeví v lednu příštího roku, přičemž cena by měla prakticky zůstat beze změn.