Výsledkem bude stále častější používání společných podvozků. Například na platformě pro novou micru se už brzy objeví přepracovaný Renault Twingo. V rámci oslav se zahraniční novináři také seznámili s druhým největším závodem Nissanu v Japonsku, v Oppamě nedaleko Jokohamy. Ten byl na počátku 70. let průkopníkem v zavádění robotů v japonském automobilovém průmyslu.

Od DATSUN k NISSANU
Prapředek současných automobilů Nissan nesl značku DAT, začáteční písmena tří společníků firmy Kwaishnsha Motor - Den, Aoyama a Takeuchi. První vůz s desetikoňovým dvouválcem opustil výrobní dílnu již roku 1914 a poté následovala dlouhá řada nákladních vozů, až do roku 1931. Při rozhodování o rozšíření výroby o osobní vozy se k původnímu jménu přidala koncovka SUN, jako slunce. Roku 1933 byla na výrobu automobilů Datsun založena společnost Nissan Motor Co, jejímž výhradním vlastníkem se o rok později stala firma Nihon Sangyo. Od jejího jména je také odvozena později užívaná značka NISSAN.

Závod, který jede v dvousměnném provozu a jehož brány loni opustilo více než 400 tisíc nových aut, je svou výkonností srovnáván s nejproduktivnější evropskou automobilkou, kterou je už několik let britský Nissan v Sunderlandu, který vyrábí micru pro Evropu.

A budoucnost Nissanu? Do té dá nahlédnout mezinárodní autosalon v Tokiu. Tam tato automobilka ukáže řadu studií a prototypů, mezi nimiž byl už včera představen nový pohled na víceúčelový vůz příští generace s názvem Serenity, vycházející z kombinace sportovního sedanu a MPV.