"Maďarská ekonomika prožívá pozitivní růst a stoupá i životní úroveň obyvatel. To se kladně odráží iv prodejích automobilů," komentoval výsledky mluvčí Škoda Auto Evžen Krauskopf. Ve stejném období loni prodala Škoda v Maďarsku 8075 aut. Zatímco tímto počtem byla pátá až za značkou VW, letos se dostala před něj na čtvrtou příčku.

Významné dodávky velkoodběratelům

I se všemi značkami svého koncernu prodávanými v Maďarsku (značky Volkswagen, Audi, Seat a Škoda) byl Volkswagen druhý za jedničkou maďarského trhu, japonskou Suzuki. Koncern VW prodal celkem v Maďarsku od ledna do konce září 28 141 vozů, Suzuki 31 059 vozů.

"Loni jsme za celý rok v Maďarsku prodali asi 11 400 vozů, letos plánujeme nárůst prodejů na 14 tisíc aut," řekl Krauskopf. Důvodem úspěchu je podle mluvčího zejména fakt, že tamní improtér zvolil správnou prodejní strategii českých vozů. Nemalý podíl na úspěchu ale podle Krauskopfa měly i dodávky velkoodběratelům.

"Maďarské policii jsme dodali 228 octavií combi. Dalších 600 vozů si objednal ropný koncern MOL," prohlásil mluvčí. Opomenout podle něho nelze ani fakt, že mezi provozovateli maďarských taxislužeb je velice oblíbený model octavia.

Nejžádanější byla fabia

Na celkových prodejích škodovky se nejvíce podílel nejmenší model škodovky fabia v klasickém provedení hatchback. Tuto verzi si v Maďarsku vybralo přes pět tisíc zákazníků. Cena fabie v základním provedení na maďarském trhu je téměř stejná jako v České republice. Stojí podle mluvčího 1,999 miliónu forintů, tedy necelých 250 tisíc korun.

Odbyt osobních aut v Maďarsku celkem za prvních devět měsíců roku stoupl o 23 procent na 152 911 vozů. Před rokem to přitom bylo 124 565 aut. Vyšší odbyt zaznamenalo všech deset předních značek na maďarském trhu.