Nárůst exhalací by mohly pomoci eliminovat například elektromobily. S nimi však má nyní zkušenost minimum lidí, dle statistik řídilo elektromobil někdy v životě jen půl procenta řidičů. "Mnoho lidí ovšem říká, že by jim jezdit v elektromobilu nevadilo. Problémem však je například jejich vyšší kupní cena nebo nižší dostupnost," řekl Martin Nepraš ze stejné společnosti.

Řada elektromobilů je momentálně k vidění na frankfurtském autosalonu. Mezi magnety veletrhu patří elektrovozy od Volkswagenu nebo BMW, ale také prototyp elektrického vozítka Trabant nT. Ten by od roku 2012 mohl navázat na zašlou slávu východoněmeckého Trabantu, jenž se vyznačoval hlučným a neekologickým dvoutaktním motorem.

Německá vláda chce od roku 2012 intenzivně podporovat prodej elektromobilů. Elektrickou verzi malého modelu Chevrolet Spark určenou pro indický trh chce od příštího roku vyrábět také americká automobilka General Motors společně s indickým partnerem Reva Electric Car.

Modernizace spalovacích motorů

Experti ale upozorňují na to, že ještě mnoho let budou hrát jednoznačně prim spalovací motory a vývojáři by se měli především zaměřit na jejich další modernizaci.

Deník Die Welt před zahájením frankfurtského autosalonu poznamenal, že ještě nikdy nebylo na autosalonu k vidění tolik průlomových novinek pohromadě, takže vzniká klamný dojem, jako by se už zítra začalo jezdit na elektřinu. "To neplatí, každopádně ne pro hromadnou motorizaci příštích 20, 30 let," upozornil list.

Šéf největší české automobilky Škody Auto Reinhard Jung dnes zdůraznil, že k plýtvání energetickými zdroji dochází už při výrobě automobilů, ne pouze při jejich provozu.

"Citlivým oddělením na takové věci bývá v automobilkách například lakovna," podotkl. Podle Junga má mladoboleslavská automobilka výhodu v tom, že disponuje vlastní výrobou energie ve společnosti Ško-energo, která používá z větší části obnovitelné zdroje.

Škodovka již několik let produkuje vozy šetrné k životnímu prostředí v modelové řadě Greenline. Vozy z této řady mají snížené emise a také menší spotřebu paliva. Pro zákazníky však může být problémem to, že cena těchto aut je řádově o 40 000 korun vyšší než u klasické verze.