Podstoupily ho dvě technicky shodné kamiónové soupravy, obě naložené 22 tunami cementu, které měly naprosto stejné podmínky. Jediným rozdílem bylo obutí: první byla vybavena pneumatikami Michelin starší řady A, druhá pak dostala nové pláště Michelin A2 Energy.

Po trojím projetí zkušební trasy se ukázalo, že pneumatiky Michelin A2 Energy dokázaly snížit spotřebu pohonných hmot soupravy tahače s návěsem přesně o 6,17 %. Význam této úspory vynikne, pokud si uvědomíme, že u běžné dopravní firmy představují náklady na pohonné hmoty asi pětinu z celkových nákladů. Každé uspořené procento z této velké částky představuje prostředky, které je možné použít např. na nákup pneumatik nebo nové techniky.

Úspěch pneumatik Michelin A2 Energy stojí především na optimalizované směsi, která zaručuje výbornou přilnavost a má zároveň malý valivý odpor, a na propracovaném dezénu. Ten má hustší členění jednotlivých segmentů, takže zatímco pneumatika předchozí generace této kategorie má v místě dotyku s vozovkou jen šest segmentů, u nového pláště Michelin A2 Energy jde o osm segmentů. Tím se kontaktní plocha, která rozhoduje především o bezpečnosti jízdy a trvanlivosti pláště, zvětšuje o výrazných 20 %. V porovnání s pneumatikou starší řady Michelin XDA vykazuje nový plášť Michelin XDA2 Energy až o 35 % delší kilometrový proběh, což bylo ověřeno u konkrétních dopravců. Efektivnost pneumatik zvyšuje i jejich kostra s prodlouženou životností a možnost protektorování progresívní metodou remix.

O kvalitách nové pneumatiky Michelin A2 Energy svědčí i fakt, že ji pro prvomontáž homologovali všichni významní výrobci nákladních automobilů a tahačů jako např. Renault V. I., Volvo, Scania, Iveco, DAF, Mercedes-Benz a MAN.