Sportovní vůz Audi e-tron je poháněný výhradně elektrickou energií, přední a zadní kola pohání celkem čtyři elektromotory. Jejich celkový výkon 230 kW (313 k) a točivý moment 4500 (!) Nm umožňuje dvoumístnému vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 s a z 60 na 120 km/h za 4,1 s. Největší rychlost je omezena na 200 km/h.

Lithium-iontové akumulátory s využitelnou kapacitou 42,4 kWh vystačí v kombinovaném režimu EU pro ujetí vzdálenosti necelých 250 kilometrů.

Audi e-tron

Interiér studie Audi e-tron

FOTO: Audi

Vzhled á la R8

Dvoumístná karoserie konceptu Audi e-tron připomíná model R8; rozměry studie činí 4,26 x 1,90 x 1,23 metru. Celková konstrukce je přizpůsobena specifickým potřebám elektromobilů. Sada akumulátorů Li-Ion o hmotnosti 470 kg (!) je uložena před zadní nápravou, přímo za kabinou, aby bylo dosaženo nízkého těžiště a optimálního rozložení hmotnosti mezi nápravy (42:58 %).

Akumulátory lze dobíjet z běžné sítě (230 V/16 A) za 6 až 8 hodin. Použitím vysokého napětí a proudu (400 V/63 A) se tato doba zkrátí na 2,5 hodiny. Inženýři Audi údajně pracují i na bezdrátovém dobíjení, aby byl celý proces ještě pohodlnější.

Audi e-tron

Audi to nikde neuvádí, ale tohle je elektrická R8.

FOTO: Audi

Přední asynchronní elektromotory s vlastním chladicím okruhem jsou umístěny na přední nápravě, zatímco zadní dva asynchronní elektromotory jsou uloženy za zadní nápravou. E-tron dokáže libovolně měnit rozdělení točivého momentu na jednotlivá kola. Zajímavostí je, že vytápění interiéru zajišťuje tepelné čerpadlo.

Audi e-tron

Audi e-tron

FOTO: Audi