Land Cruiser od svého uvedení na trh před šedesáti lety oslovil 5 miliónů zákazníků ve 176 zemích a bez nadsázky patří mezi ikonické off-roady, podobně jako třeba Land Rover Defender. Dobré je, že Toyota si stále drží zaměření na terén, tohle auto je mnohem více auto do terénu než SUV.

Benzínový osmiválec a vznětový čtyřválec

Toyota Land Cruiser se nabízí se dvěma verzemi motorů: buď můžete mít zážehový motor o objemu 4.0l Dual VVT-i V6 (205 kW/249 k) nebo přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 3.0l D-4D (127 kW/173 k). Ekologicky smýšlející jedince jistě potěší, že emise CO2 byly sníženy u obou verzí  o 12% a turbodiesel má menší spotřebu paliva - v kombinovaném cyklu 8,1 l/100 km (emise CO2 jsou stále dost vysoké - 214 g/km).

Toyota Land Cruiser (2010)

Toyota Land Cruiser (2010)

FOTO: Toyota

Nová generace dostala upravené zavěšení kol přední nápravy, zadní  víceprvkové zavěšení kol je vybaveno novým systémem elektronicky řízeného zavěšení.

Sedmimístná verze modelu Land Cruiser nyní nabízí větší prostornost v kabině - možnost posunutí druhé řady sedadel zvětší prostor o 135 mm, zadní sedadla můžete sklápět v poměru 40:20:40. Třetí řada sedadel může být zvednuta a sklopena nezávisle stiskem tlačítka. Začátek prodeje ani cenu zatím Toyota nesdělila.


Toyota Land Cruiser (2010)

Interiér nového modelu je variabilnější.

FOTO: Toyota