Článek
Audi ukázalo A5 Sportback v nejsilnější verzi S5, kterou jsme vám již představili [celá zpráva]
Kromě toho byl k vidění motor 3.0 TDI clean diesel. Ten byl již představen ve velkém SUV Audi Q7 a nyní přichází tento „čistý“ vznětový motor také pod kapotu A4.
Třílitrový clean diesel splňuje už dnes limity emisní normy Euro 6, která má platit od roku 2014. Kombinovaná spotřeba činí s 6,7 litru (Avant: 6,8 litru) nafty na 100 km. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 6,2 vteřiny (Avant: 6,3 vteřiny), největší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Cena bude stanovena na přelomu roku.
Jak funguje "clean diesel" |
---|
Účinné a čistší spalování zajišťuje nová vstřikovací soustava common rail, která vytváří vstřikovací tlak až 2000 barů. Dále se na něm podílejí nové senzory tlaku ve spalovacím prostoru a výkonný systém recirkulace výfukových plynů. Nechybí katalyzátor DeNox, který přeměňuje zbývající oxidy dusíku. Čerpadlo vstřikuje bezprostředně před katalyzátor přísadu s označením AdBlue (močovina). Z tohoto roztoku se v horkém proudu výfukových plynů uvolňuje amoniak, který rozkládá oxidy dusíku na dusík a vodu. |
A3 dostane malý benzínový motor
Nově vyvinutý turbodmychadlem přeplňovaný benzínový čtyřválec 1.2 TFSI se zdvihovým objemem 1197 cm3 poskytuje největší výkon 77 kW (105 k). Čtyřválec váží díky klikové skříni z hliníku 90 kilogramů.
Konstrukce motoru 1.2 TFSI je optimalizována z hlediska minimálního tření. Pro ovládání osmi ventilů postačuje jeden vačkový hřídel v hlavě válců, motor má přímé vstřikování paliva do válců.
Malý motor nabízí od 1500 do 3500 otáček točivý moment pouhých 175 Nm. Přesto, třídveřový model A3 1.2 TFSI zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,1 s, verze Sportback to zvládne o 0,2 sekundy pomaleji. Obě varianty dosahují největší rychlosti 190 km/h a spotřebují v průměru 5,5 litru paliva na 100 km.
Zpočátku bude nový motor k dispozici s pohonem předních kol a šestistupňovou mechanickou převodovkou. Cena bude stanovena počátkem roku 2010, kdy se novinka začne prodávat.