Většina změn se odehrála "pod kapotou". Spotřeba paliva klesla u motorů TDI až o 1,9 litru na 100 km a emise CO2 se podařilo snížit až o 52 g/km. Díky tomu všechny nové motory splňují emisní normu EU5. Do řady T5 je na přání možno objednat 7stupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Nechybí ani provedení s pohonem všech kol 4Motion se čtvrtou generací spojky Haldex.

Motory jsou pochopitelně výhradně vznětové a VW je pro Transporter nabízí ve výkonových variantách 62 kW (84 k), 75 kW (102 k), 103 kW (140 k) a 132 kW (180 k). Dvoulitr o výkonu 140 koňských sil je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek, verze s výkonem 180 koní využívá dvojitého přeplňování bi-turbo. Poprvé u užitkového vozu Volkswagen byla použita technologie dvojitého přeplňování turbodmychadlem.

Volkswagen Transporter (2010)

Interiér má blízko k osobním vozům.

FOTO: VW

Nové bezpečnostní prvky

Také bezpečnostní prvky novinky byly vylepšeny - všechny vozy budou již v sériovém provedení vybaveny ESP s asistentem pro rozjezd do kopce nebo nouzovými brzdovými světly.

Mezi příplatkovou výbavou nechybí tzv. Side Assist. Ten, stejně jako v Touaregu, využívá systém LED diod ve zpětných zrcátkách, které upozorňují řidiče na výskyt jiného vozu v tzv. mrtvém úhlu. Vozy nové řady T5 mohou být na přání vybaveny také systémem kontroly poklesu tlaku v pneumatikách.

Nový Transporter bude navíc možné objednat s dvoumístnou přední lavicí pro spolujezdce, která v sobě obsahuje dodatečný skladovací prostor. Prodejní ceny zatím český importér neuvedl.

Volkswagen Transporter (2010)

Volkswagen Transporter (2010) - změny jsou pouze decentní, přední maska a světlomety jsou mírně odlišné.

FOTO: VW