Předmětem smlouvy je dvoulitrový vznětový motor se čtyřventilovou technikou využívající systému čerpadlo - tryska a splňující emisní limit EU 4, který vstoupí v platnost od počátku roku 2005.

Od uvedeného roku bude touto vyspělou pohonnou jednotkou alternativně osazován prakticky každý nový model značky Mitsubishi na evropském trhu. První z nich bude velkoprostorový vůz (MPV) Grandis, jenž byl představen rovněž ve Frankfurtu. Během příštího roku se bude zatím prodávat s benzínovým motorem 2,4 lMIVEC.

Smlouva je součástí širšího kontraktu mezi koncerny DaimlerChlysler a Volkswagen, na jejímž základě bude německý koncern dodávat až 120 000 motorů ročně pro vozidla značky Mitsubishi a Chrysler. "Namísto nákladného vývoje vlastních dieselových agregátů jsme dali přednost nákupu osvědčených motorů, aby to bylo co možná nejvýhodnější pro naše zákazníky," vyjádřil se o uzavřeném kontraktu Rolf Eckrodt, předseda představenstva a generální ředitel MMC.

Nový model Mitsubishi Colt, jehož výroba bude zahájena na jaře příštího roku v závodě NedCar v nizozemském Bornu, bude vybavován diesely vyráběnými v motorárně DaimlerChlysler ve Stuttgartu-Unterturkheimu.