„Do Frankfurtu  přivezeme prototyp označovaný jako Trabant nT– zkratka pro New Trabi. Světovou premiéru si odbude 17. září,“ řekl televizi ZDF Jürgen Schell, tiskový mluvčí společnosti IndiKar, která se zabývá vývojem a výrobou speciálních vozidel. Ta převzala projekt od německého výrobce modelů Harpa. „Nebude to žádný retromodel, ale elektromobil pro město a kratší trasy.“

Se solárními panely na střeše má mít dojezd až 250 kilometrů. „Jako druhé auto do rodiny, firemní vůz pro řemeslníky a služby nabízí vše, co je potřeba.“

Návrháři se však původní předlohy dvoutaktního auta nedrželi za každou cenu. Novinka bude mít pětidvéřovou karosérii hatchback, zatímco původní trabant byl tudor, třídvéřové kombi či kabriolet. Hmotnost by neměla překročit tisíc kilogramů. Cena se má podle původních odhadů pohybovat kolem 10 tisíc eur (258 tisíc korun). Pokud půjde vše, jak má jít, první auta by se na silnicích měla objevit v roce 2012.

Hledá se investor

Frankfurtský autosalón má v otázce oživení trabanta sehrát klíčovou roli. IndiKar se tu bude snažit zaujmout prototypem a přilákat bohatého investora. „Bez jeho peněz není spuštění sériové výroby možné,“ potvrdil Schell.

Trabant se těší značným sympatiím německé veřejnosti, a to nejen v nových spolkových zemích. Když Harpa ve Frankfurtu předloni představila model nového trabbiho, vyslovilo se plných 93 procent ze 12 tisíc dotazovaných hostů autosalónu pro vzkříšení kultovního vozu. Jednačtyřicet procent návštěvníků webu autobild.de tehdy uvedlo, že by si ho i koupilo.

Jezdil až stovkou
počátek výroby: 7. listopadu 1957 (Trabant 500)
konec výroby: 25. června 1990 (Dvoutaktní Trabant 601), 30. duben 1991 (Trabant s motorem VW)
počet vyrobených kusů: 3 096 099
lhůty dodání v NDR: až 18 let
maximální výkon: 23 koní
maximální rychlost: 100 km/hod
        Zdroj: Rönicke, Frank: Die Trabant-Legende