Článek
Po ekonomické krizi ve 30.letech se Citroën v roce 1935, pod vedením tehdejšího generálního ředitele Pierra Boulagera, rozhodl vyrábět lidový vůz za velmi nízkou cenu, jehož původní pracovní název byl TPV (tres petite voiture = velmi malé vozidlo), a posléze byl přejmenován na 2CV. Cílem bylo dostat se na nové trhy a udělat z vozu předmět běžné spotřeby přístupný širokým vrstvám obyvatelstva.
Poprvé v historii má Citroën vyrobit vůz určený do pracovního prostředí, pro dělníky i pro zemědělce. Úkolem 2CV, dle zadání Pierra Boulangera v roce 1936, byla schopnost přepravit 4 vesničany, plato vajec a 50kg brambor při rychlosti alespoň 60 km/h.
Pracovní tým pod vedením André Lefebvra přinesl mnohá nová technická řešení, šlo o přední náhon, měkké odpružení, dvouválcový plochý motor chlazený vzduchem, malou hmotnost a odolnost.
Celkově se prodalo přes 5 miliónů "Kachen"
Uvedení vozu na trh, původně plánované na rok 1939, bylo kvůli druhé světové válce odsunuto. Z důvodu utajení projektu výrobce prototypy zničil nebo rozmontoval a díly ukryl na různých místech. Nicméně na projektu se tajně pracuje i během války.
Po válce se 2CV jeví jako ideální vůz: Evropa potřebuje levné auto s nízkými výrobními náklady.
Veřejnosti je 2CV poprvé představen v roce 1948 na Pařížském autosalónu. Motor má zdvihový objem 375 cm3 a výkon 9 koní. I když svým vzhledem budí kontroverzní reakce, všichni se shodují, že pokud jde o vnitřní prostor, tak jde o značný pokrok. Mezi roky 1949 a 1990 se na celém světě prodalo 5 114 940 kachen.