Na bývalém závodním okruhu v historické staré části německého Ingolstadtu se 18. července od 10 do 17 hodin představí publiku téměř kompletní portfolio závodních vozů se čtyřmi kruhy ve znaku. K vidění budou vozy od Auto Unionu Typ A z roku 1934 po současné R15 z okruhu Le Mans.

Očekává se účast 30 tisíc fanoušků, kteří uvidí patnáct sportovních vozů z historie značky Audi. Pozvána byla také historická oddělení jiných automobilových výrobců, vlastníci starých motocyklů a členové Audi klubů.

Nejzajímavějším závodním vozem, jenž bude k vidění, je model Auto Union Typ A z roku 1934. Tento vůz existuje v jediném exempláři na světě - a i tento vůz je pouze replikou originálu. Šestnáctiválcový závodní automobil přijede z Belgie.

Walter Röhrl, jeden z nejlepších řidičů a závodníků na světě, pojede s Audi Sport quattro S1 „Pikes Peak“ na Donauringu v Ingolstadtu.

Walter Röhrl, jeden z nejlepších řidičů a závodníků na světě, pojede s Audi Sport quattro S1 „Pikes Peak“ na Donauringu v Ingolstadtu.

FOTO: Audi

Vedle něj se představí poslední vývojový stupeň závodního speciálu ze Zwickau, Auto Union Typ D s dvěma kompresory, který na Donauringu oslaví svou německou premiéru. Nově postavený dvanáctiválcový automobil debutoval v roce 2008 na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v Anglii.

Vozy budou pilotovat slavní závodníci

Na oslavě nebude chybět Walter Röhrl. Patrně nejlepší soutěžní jezdec všech dob a dvojnásobný mistr světa pojede na Donauringu se svým legendárním Audi Sport quattro S1 "Pikes Peak", s nímž v roce 1987 zvítězil v nejslavnějším horském závodě v USA v rekordním čase. Na start v Ingolstadtu se postaví také mistr světa v rallye Hannu Mikkola, jenž bude pilotovat závodní vozy quattro.

Stručná historie značky Audi
V roce 2009 oslaví značka Audi, kterou založil 16. července 1909 Agust Horch, 100 let od svého vzniku. Čtyři kruhy v logu Audi symbolizují značky Audi, DKW, Horch a Wanderer, které se v roce 1932 spojily pod názvem Auto Union. Během druhé světové války bylo mnoho továren Audi poničeno, výroba a vývoj se v podstatě na dvě desetiletí zastavily. V roce 1969 došlo k fúzi Auto Union a NSU. V roce 1985 se z Audi NSU Auto Union AG stala společnost AUDI AG.