Podle předsedy Sdružení na ochranu vlastníků automobilů (SOVA) Zbyňka Veselého je stáčení tachometrů nejpalčivějším problémem při nákupu ojetého vozu. Týkají se ho tři čtvrtiny stížností motoristů. "Bohužel se zatím nepodařilo prosadit, aby přetáčení tachometrů bylo podobně jako v Německu či USA trestným činem. Orgány činné v trestním řízení mají obecně bohužel málo nástrojů pro účinné postihování tohoto nešvaru," dodal.

Vedle stáčení kilometrů sdružení eviduje zhruba deset procent stížností na podvodně omlazené vozy. Jejich počet ale výrazně klesl v letošním roce po zavedení emisních poplatků, které omezily import nejstarších ojetin.

Dalším problémem je falšování identity kradených automobilů. "Z 20 000 aut, která jsou ročně ukradena, je skoro 10 000 přihlášeno do provozu pod jinou identitou," podotkl Pajer.