BMW X1, auto dlouhé 4,45 metrů, nese typické znaky současných „bavoráků“ - přehlédnout nelze masku chladiče s typickými ledvinami či světlomety vybavené dvojitou optikou (v případě, že se jedná o bi-xenonová světla, tak i tradičními světelnými kroužky plnícími funkci denního svícení). Vzadu najdete originálně pojatá světla ve tvaru L.

BMW slibuje dostatečnou prostornost i v případě X1, nejmenšího SUV v nabídce mnichovské automobilky. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40 a mají možnost nezávislého nastavování sklonu opěradel. Možnost sklopení zadních sedadel dovolí zvětšit prostor pro zavazadla ze 420 na 1350 litrů.

BMW X1

BMW X1 vypadá v hnědé metalíze skvěle, lépe než v nyní tak oblíbené bílé.

FOTO: BMW

Nejvýkonnějším zástupcem bude verze X1 xDrive28i. Ta má pod kapotou zážehový řadový šestiválec, který z objemu 3,0 l disponuje výkonem 190 kW/258 k při 6600 otáčkách a točivým momentem 310 Nm, jehož dosahuje mezi 2600 a 3000 otáčkami. BMW X1 xDrive28i je schopné zrychlit z klidu na 100 km/h během 6,8 vteřin a dosáhnout nejvyšší rychlosti 205 km/h (nebo 230 km/h s na přání dodávaným sportovním nastavením). Kombinovaná spotřeba činí dle BMW 9,4 litrů paliva na sto kilometrů.

K dispozici jsou ovšem i turbodiesely, jenž se k charakteru SUV hodí přeci jen více. Základní provedení BMW X1 xDrive18d a BMW X1 sDrive18d vybavené vznětovým čtyřválcem o objemu 2,0 l, výkonu 105 kW/143 k (při 4000 ot.) a točivém momentu 320 Nm, spotřebuje v kombinovaném cyklu EU 5,7 l/100 km.

BMW X1

BMW X1 - nejmenší SUV bavorské automobilky

FOTO: BMW

Standardní bezpečnostní výbava obsahuje čelní, boční a hlavové airbagy, adaptivní brzdová světla a světla pro denní svícení. Bi-xenonové světlomety, adaptivní světlomety či asistent dálkových světel jsou k dispozici za příplatek.

Tento model bude na český trh uveden dne 24. 10. 2009. Ceny pro Českou republiku zatím ještě nebyly stanoveny. BMW X1 se bude dodávat buď s pohonem zadní nápravy nebo s pohonem obou náprav.