BMW X1, auto dlouhé 4,45 metrů, nese typické znaky současných „bavoráků“ - přehlédnout nelze masku chladiče s typickými ledvinami či světlomety vybavené dvojitou optikou (v případě, že se jedná o bi-xenonová světla, tak i tradičními světelnými kroužky plnícími funkci denního svícení). Vzadu najdete originálně pojatá světla ve tvaru L.

BMW slibuje dostatečnou prostornost i v případě X1, nejmenšího SUV v nabídce mnichovské automobilky. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40 a mají možnost nezávislého nastavování sklonu opěradel. Možnost sklopení zadních sedadel dovolí zvětšit prostor pro zavazadla ze 420 na 1350 litrů.

Nejvýkonnějším zástupcem bude verze X1 xDrive28i. Ta má pod kapotou zážehový řadový šestiválec, který z objemu 3,0 l disponuje výkonem 190 kW/258 k při 6600 otáčkách a točivým momentem 310 Nm, jehož dosahuje mezi 2600 a 3000 otáčkami. BMW X1 xDrive28i je schopné zrychlit z klidu na 100 km/h během 6,8 vteřin a dosáhnout nejvyšší rychlosti 205 km/h (nebo 230 km/h s na přání dodávaným sportovním nastavením). Kombinovaná spotřeba činí dle BMW 9,4 litrů paliva na sto kilometrů.

K dispozici jsou ovšem i turbodiesely, jenž se k charakteru SUV hodí přeci jen více. Základní provedení BMW X1 xDrive18d a BMW X1 sDrive18d vybavené vznětovým čtyřválcem o objemu 2,0 l, výkonu 105 kW/143 k (při 4000 ot.) a točivém momentu 320 Nm, spotřebuje v kombinovaném cyklu EU 5,7 l/100 km.

Standardní bezpečnostní výbava obsahuje čelní, boční a hlavové airbagy, adaptivní brzdová světla a světla pro denní svícení. Bi-xenonové světlomety, adaptivní světlomety či asistent dálkových světel jsou k dispozici za příplatek.

Tento model bude na český trh uveden dne 24. 10. 2009. Ceny pro Českou republiku zatím ještě nebyly stanoveny. BMW X1 se bude dodávat buď s pohonem zadní nápravy nebo s pohonem obou náprav.