Vítězný agregát 1,4 TSI z líhně koncernu Volkswagen není žádnou novinkou, na trhu je už několik let. Zajímavostí tohoto motoru je použití jak kompresoru, tak turbodmychadla. Díky tomu není problém "vymáčknout“ z malého zdvihového objemu výkon kolem 180 koní. Například Golf GT nabízí 174 koní (128 kW), není ale problém přidat motoru ještě pár koní a newtonmetrů navíc.

Klasický kompresor motoru pomáhá v nízkých otáčkách, ve středních začne „foukat“ turbodmychadlo. Motor používá koncern VW v mnoha modelech napříč značkami, které vlastní.

Překvapením je až druhé místo BMW v celkovém pořadí, mnichovští motoráři jsou obvykle zvyklí vyhrávat. V anketě hlasuje 65 porotců ze 32 zemí světa. Česko má jediného zástupce, novináře Tomáše Hyana. Letošní ročník ankety byl teprve jedenáctý.

 Výsledky ankety Motor roku 2009
 body
1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra)354
2. BMW 3,0 DI Twin Turbo (135, 335, X6, Z4, 730) 350
3. Audi 2,0 TFSI (Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI)220
4. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (BlueEfficiency C-Class, BlueEfficiency E-Class) 203
5. BMW 4,0 V8 (M3)203
6. Mercedes-AMG 6.2-litre (CLK, S, SL, CL, CLS, ML)114
7. BMW-PSA 1.6 Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207 308, Mini John Cooper Works) 107
8. Toyota 1,0 (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) 74