Hlavní obsah

Citroën připravuje výkonnější a zároveň ekologičtější šestiválec pro C5 a C6

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Citroën připravil evoluci svého šestiválcového turbodieselu 2,7 HDI. Výsledkem je vyšší výkon, ale zároveň nižší spotřeba nafty a tím pádem také nižší emise. Francouzský výrobce bude nový motor nabízet pro své dva "nejvyšší" modely - C5 a C6.

Foto: maž, Novinky

Citroën C5 2,0 HDI

Článek

Úprava se týká šestiválcového turbodieselu. Novinka má zdvihový objem zvýšený z původních 2,7 litru na rovné tři litry a využívá systém vstřikování common-rail poslední generace, agregát je stále dopován dvěma turbodmychadly. Výsledkem je 241 koní při 3800 otáčkách a 450 Nm točivého momentu, jenž je k dispozici od 1600 do 3600 otáček za minutu.

V kombinovaném režimu klesly emise CO2 o 28 gramů na kilometr, kombinovanou spotřebu (v případě šestistupňového automatu) udává výrobce 7,4 litrů nafty na 100 km (pro model C5). Z klidu na 100 km/h se C5 dostane za 7,5 vteřiny, maximální rychlost zatím výrobce neuvedl.

Citroën C6 se v Česku prodával, importér jej ale pro malý zájem vyřadil z prodeje.

Foto: maž, Novinky

Citroën C5 2,0 HDI

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám