Původní Fabia RS spalovala naftu a nabízela 130 koní (96 kW) a 310 Nm točivého momentu. Podle našeho zdroje z automobilky se v případě nové Fabie RS pod kapotu nastěhuje benzínový motor. Konkrétně půjde o povedený agregát 1,4 TSI z líhně koncernu Volkswagen.

Zmiňovaný motor má jak turbodmychadlo, tak kompresor. Díky tomu není problém "vymáčknout“ z malého zdvihového objemu výkon kolem 180 koní. Například Golf GT nabízí 174 koní (128 kW), není ale problém přidat motoru ještě pár koní a newtonmetrů navíc.

Poháněná budou klasicky přední kola. Zklamáním je, že řazení bude obstarávat pouze automat. Sice půjde o vynikající dvojspojkový systém DSG, ale i tak – pro malé, sportovně laděné auto se automatická převodovka nehodí. Důvodem, proč manuální převodovka nebude, je prostorový problém se zabudováním převodové skříně, tentýž problém řešil i Seat v případě Ibizy.

Pokud se koncern nerozhodne uvedení Fabie RS zastavit, dočkáme se jí v průběhu příštího roku. Prodejní cena pravděpodobně bude oscilovat kolem hranice 500 tisíc korun.

Na internetu nově kolují fotografie Fabie, pravděpodobně jde o faceliftovanou verzi během jízdních testů. Auto se pohybovalo na rakouských silnicích, kam nejenom mladoboleslavská automobilka jezdí často testovat připravovaná vozidla. Kompletní fotogalerii najdete zde.

Škoda Fabia na fotografiích serveru Worldcarfans.com

Škoda Fabia na fotografiích serveru Worldcarfans.com

FOTO: www.worldcarfans.com