Už v roce 1908 tu vznikla první automobilová karoserie,“ uvedl Lukáš Nachtmann, vedoucí archivu Škoda Auto. Po roce 1920 už se závod plně specializoval na výrobu automobilových karoserií. V letech 1930-35 dosáhla firma největšího rozkvětu výrobou kabrioletů vlastní konstrukce, stavěných na podvozcích Škoda, Tatra, Walter, ale i firem německých, italských, anglických a amerických.

„Za 2. světové války byl závod přebudován a v tomto období byly objekty rozšířeny v podstatě do současné rozlohy,“ doplnil Nachtmann. Po 2. světové válce bylo ustaveno krátce družstvo SEVKAR (Severočeská karosárna).

V roce 1946 byla karosárna znárodněna a přičleněna k AZNP Mladá Boleslav. V této době byla také v závodě poprvé zavedena linková výroba. Prvními vyráběným modelem byla Škoda 1101. V roce 1952 byla zahájena výroba vozů Škoda 1200 s celokovovou karoserií, narozdíl od předchozích typů s dřevěným rámem.

Škoda Favorit a Forman Silver Line

Škody Favorit a Forman se rovněž vyráběly ve Vrchlabí.

FOTO: Škoda

Škodu 1203 vyrábělo Vrchlabí do roku 1981

V následujících letech se Vrchlabí orientovalo na výrobu lehkých užitkových variant osobních automobilů Škoda a později menší série nejlépe vybavených automobilů Škoda. V šedesátých letech následoval ve výrobě typ Škoda 1202, dále Škoda 1203 a rozložené vozy Pick up pro Turecko. V této době byla také vybudována lisovna a probíhala rekonstrukce většiny výrobních provozů

Koncem roku 1981 byl vyroben poslední vůz Škoda 1203 a tím byla ukončena etapa výroby užitkových vozů ve Vrchlabí, která trvala téměř nepřetržitě od roku 1946. V roce 1987 byla jako v prvním závodě podniku zahájena ověřovací výroba vozu Škoda Favorit a v roce 1990 Škoda Forman.

V současné době závod vyrábí vozy Škoda Octavia Tour a Škoda Octavia.