Model 3008 se nachází na křižovatce několika automobilových segmentů: SUV, vozů typu MPV a klasických verzí hatchback. Ve skutečnosti jde nejspíše o mix MPV a klasického hatchbacku, protože k tomu, aby šlo o SUV, chybí Peugeotu 3008 pohon obou náprav. Pravda, k dispozici je systém Grip Control, složený ze protiskluzového systému a pneumatik Mud & Snow, který ale pohon 4x4 nenahrazuje ani omylem.

Řidič má k dispozici otočný ovladač s nastavením pěti režimů: Standard, Sníh, Terén (bláto/prašné cesty/mokrá tráva), Písek a ESP off. Díky tomu se přenáší výkon na kolo s nejlepší adhezí, teoreticky může jít až 100 procent točivého momentu na jedno z předních kol. Peugeot 3008 díky tomu ale rozhodně nebude zvládat byť i lehký terén, nicméně při rozjezdu za zhoršených adhezních podmínek by mohla být tato novinka užitečná. Uvidíme v praxi.

Peugeot 3008 bude zajímavější v jiné oblasti, totiž v prostornosti. S tou by neměl být problém ani na zadních sedadlech, kapacita přepravního prostoru pro zavazadla nabídne 432 litrů dle metodiky VDA (512 litrů po kryt víka).

Peugeot 3008 se opd začátku bude nabízet se šesticí pohonných jednotek

Peugeot 3008

FOTO: Peugeot

V nabídce čtyři motory, ceny od 479 900 korun

Novinkou je systém Dynamic Rolling Control, umístěný na zadní nápravě, schopný lépe kontrolovat příčné výkyvy a současně zachovat komfort odpružení. Dodává se ovšem pouze se dvěma nejsilnějšími motory (1.6 THP a novým 2.0 HDI).

Další novinkou je takzvaný head-up displej, který v zorném poli řidiče promítá důležité údaje jako například rychlost vozu. Volitelně je možné nechat zapnout upozornění, pokud se k autu před vámi příliš přiblížíte; zpomalit ale musíte sami, na rozdíl od některé konkurence to Peugeot 3008 neumí.

Místem konečné montáže je závod v Sochaux na východě Francie. Nejlacinější 3008 s motorem 1,6 VTi stojí 479 900 korun, nejlevnější turbodiesel přijde na 548 900 korun.

Interiér je stejný jako u ostatních současných Peugeotů

Interiér je stejný jako u ostatních současných Peugeotů.

FOTO: Peugeot

Motory Peugeotu 3008
Dieselové:
1.6 HDI FAP 80 kW (110 k), 240 Nm
2.0 HDI FAP 110 kW (150 k), 340 Nm
Benzínové:
1.6 VTi 88 kW (120 k), 160 Nm
1.6 THP 110 kW (150 k), 240 Nm
Peugeot 3008

Peugeot 3008

FOTO: Peugeot

Peugeot 3008: zadní víko udrží až 150 kg

Peugeot 3008: zadní víko udrží až 150 kg.

FOTO: Peugeot

Peugeot 3008 nenabízí pohon 4x4 a tenhle ovladač z něj SUV vážně neudělá.

FOTO: Peugeot