Model 3008 se nachází na křižovatce několika automobilových segmentů: SUV, vozů typu MPV a klasických verzí hatchback. Ve skutečnosti jde nejspíše o mix MPV a klasického hatchbacku, protože k tomu, aby šlo o SUV, chybí Peugeotu 3008 pohon obou náprav. Pravda, k dispozici je systém Grip Control, složený ze protiskluzového systému a pneumatik Mud & Snow, který ale pohon 4x4 nenahrazuje ani omylem.

Řidič má k dispozici otočný ovladač s nastavením pěti režimů: Standard, Sníh, Terén (bláto/prašné cesty/mokrá tráva), Písek a ESP off. Díky tomu se přenáší výkon na kolo s nejlepší adhezí, teoreticky může jít až 100 procent točivého momentu na jedno z předních kol. Peugeot 3008 díky tomu ale rozhodně nebude zvládat byť i lehký terén, nicméně při rozjezdu za zhoršených adhezních podmínek by mohla být tato novinka užitečná. Uvidíme v praxi.

Peugeot 3008 bude zajímavější v jiné oblasti, totiž v prostornosti. S tou by neměl být problém ani na zadních sedadlech, kapacita přepravního prostoru pro zavazadla nabídne 432 litrů dle metodiky VDA (512 litrů po kryt víka).

V nabídce čtyři motory, ceny od 479 900 korun

Novinkou je systém Dynamic Rolling Control, umístěný na zadní nápravě, schopný lépe kontrolovat příčné výkyvy a současně zachovat komfort odpružení. Dodává se ovšem pouze se dvěma nejsilnějšími motory (1.6 THP a novým 2.0 HDI).

Další novinkou je takzvaný head-up displej, který v zorném poli řidiče promítá důležité údaje jako například rychlost vozu. Volitelně je možné nechat zapnout upozornění, pokud se k autu před vámi příliš přiblížíte; zpomalit ale musíte sami, na rozdíl od některé konkurence to Peugeot 3008 neumí.

Místem konečné montáže je závod v Sochaux na východě Francie. Nejlacinější 3008 s motorem 1,6 VTi stojí 479 900 korun, nejlevnější turbodiesel přijde na 548 900 korun.

Motory Peugeotu 3008
Dieselové:
1.6 HDI FAP 80 kW (110 k), 240 Nm
2.0 HDI FAP 110 kW (150 k), 340 Nm
Benzínové:
1.6 VTi 88 kW (120 k), 160 Nm
1.6 THP 110 kW (150 k), 240 Nm