Zepředu se nový Golf Variant od svého předchůdce liší novým nárazníkem, maskou chladiče, víkem motoru a upravenými blatníky a světlomety. Všechny nové prvky byly přejaty z šesté generace klasického Golfu, takže designové změny jsou minimální. Zadní část nového Golfu Variant je tvarově téměř stejná jako předchozí generace. Verze TDI a TSI se liší koncovkami výfuků, které jsou vytaženy pod nárazníkem.

Nový Golf Variant bude k dispozici se čtyřmi zážehovými a dvěma vznětovými motory. Všechny motory splňují emisní limit Euro 5. Základním zážehovým motorem bude jednotka o objemu 1,4 litru s výkonem 80 koní. Benzinové motory TSI (s výkony 105, 122 a 160 koní) a oba turbodiesely (TDI s výkony 105 a 140 koní) mohou být na přání dodány s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.

Novým motorem pro Golf Variant je agregát 1.6 TDI (77 kW / 105 k) se spotřebou 4,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Golf Variant se na českém trhu představí letos na podzim, prodejní cena zatím nebyla stanovena.