Změny u obou modelů jsou spíše kosmetické. Omlazená Octavia RS zaujme na první pohled výraznějšími předními světlomety. Ty mohou být poprvé ve verzi RS osazeny natáčecími xenonovými světly. Inovovaný nárazník s širším a výraznějším nasávacím otvorem přináší další dvě novinky - kromě mlhových světlometů s Corner funkcí jsou pro modely Octavia RS k dispozici i nyní módní LED světla pro denní svícení.

Pozitivní je, že se snížila hmotnost vozu (o 20 kg u benzinové resp. 15 kg u naftové verze). Subjektivně to ale, jak jsme si ověřili při prvním seznámení, jízdní vlastnosti nezměnilo.

Co Octavia Scout? Ta dostala tvář společnou pro celou modelovou řadu Octavia - přepracovaná maska chladiče je lemována protáhlejšími světlomety. Kromě toho je k dispozici nová metalická červená barva Rosso Brunello. Pohon všech kol je řešen čtvrtou generací spojky Haldex, která dokáže přenést až 85 % točivého momentu na jedno kolo.

Postarší turbodiesel 2,0 TDI PD zůstal kupodivu beze změny, u verze RS je k dispozici modernější verze se vstřikováním Common Rail.

Podrobnější jízdní dojmy představíme ve středu dopoledne.

Škoda Octavia Scout (facelift 2009)

Škoda Octavia Scout (facelift 2009)

FOTO: Škoda Auto