Gerhard Plattner vyjel ze závodu Martorell nedaleko Barcelony za volantem Ibizy se zaplombovanou kapotou motoru a uzávěrem palivové nádrže. Trasa jízdy, která proběhla pod dohledem organizace IPMC (International Police Motor Corporation), měla podle původního plánu délku 1345 km, vedla po dálnici z jihu na sever.

Plattner jel s Ibizou přes města Perpignan, Avignon, Lyon, Mylhúzy, Freiburg, Frankfurt a nakonec se dostal až do Göttingenu. Na některých úsecích dálnic ve Španělsku a Francii udržoval Plattner cestovní rychlost 110 km/h. Když dojel do Frankfurtu, v nádrži zbývalo ještě nějaké palivo, a tak se Plattner rozhodl, že bude v jízdě pokračovat.

Seat Ibiza - pětidvéřová verze

Seat Ibiza - pětidvéřová verze

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Dojel až do Göttingenu, kde ředitel IPMC odjistil plombu z víka palivové nádrže, do níž bylo následně doplněno stejné množství nafty, s nímž vůz opustil Martorell: 45,53 litru. „Téměř celou noc ztěžoval řízení déšť, ale Ibiza podala perfektní výkon," řekl v cíli Plattner.

Seat Ibiza 1.4 TDI nabízí výkon motoru 59 kW (80 k) a 195 Nm při 2200 otáčkách. Normovaná průměrná spotřeba je v jeho případě 4,7 litrů na 100 kilometrů. Vůz, se kterým Plattner podniknul cestu byl ve specifikaci Ecomotive - měl tedy pneumatiky s nižším valivým odporem a delší zpřevodování.