"Tuto změnu nám umožňují nové předpisy," uvedl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Dodal, že k obdobnému řešení přistupuje také řada jiných evropských výrobců. Automobil bez rezervního kola má totiž o něco nižší hmotnost, takže se zároveň trochu sníží spotřeba paliva a emise.

"Pneumatiky jsou navíc dnes již tak kvalitní, že k defektu dochází jen výjimečně," doplnil Krauskopf s tím, že pokud by na pneumatice vznikl tak velký otvor, že by jej nešlo odstranit za pomoci nouzové opravářské soupravy, bude se na výměnu vztahovat záruka mobility. Mnozí motoristé si podle něj k výměně zavolají asistenční službu.

Další změny, které přinese modelový rok 2010, budou podle zdrojů ze Škody spíše symbolické. Půjde například o drobné úpravy prvků v interiéru některých modelů. Škoda v současné době připravuje především rozjezd sériové výroby automobilu Yeti. Příští rok chystá údajně automobilka rozsáhlou modernizaci vozů typu Fabia.