Hlavní obsah

Mastodontní Audi Q7 prošlo decentním faceliftem

Novinky, maž

Audi představilo malý facelift svého největšího SUV v nabídce - Q7. Kromě nových metalických barev jsou změny snadno přehlédnutelné. Co není vidět, ale znát je snížení spotřeby paliva díky rekuperaci energie - v průměru o jeden až dva litry na sto kilometrů.

Článek

Modernizované Audi Q7 přichází s decentními úpravami designu. Příď zdobí nově navržená maska chladiče Singleframe a přepracovány byly rovněž nárazníky s integrovanými ochrannými kryty spodní části vozu. Upravené zadní výklopné víko je stejně jako kapota a blatníky vyrobeno z hliníku. U sériově dodávaných xenonových světlometů zajišťují funkce denních a směrových svítilen LED diody.

Interiér se prakticky nezměnil. Nové jsou sdružené přístroje s kovovými rámečky a nepřímé osvětlení ve dveřích.

Inovované Audi Q7 přichází na trh s šesti motory s přímým vstřikováním, z nichž jsou dva zážehové a čtyři vznětové. Spotřebu paliva snižuje rekuperační systém, jenž přeměňuje kinetickou energii na elektrickou například během brzdění (v průměru spotřeba o jeden až dva litry na sto kilometrů nižší). Mezi motory nechybí ani Audi Q7 V12 TDI, nejvýkonnější vznětový motor pro SUV.

Hnědá metalíza je novinkou mezi nabízenými odstíny. Je docela dobře možné, že hnědá nahradí nyní módní bílou barvu.

FOTO: Audi

Ve všech případech je hnací síla přenášena na všechna kola prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky tiptronic a systému quattro, který při rozdělování točivého momentu mírně upřednostňuje zadní nápravu.

Audi Q7 před letošním faceliftem

FOTO: Michal Šafránek

Audi Q7 před faceliftem

FOTO: Audi AG

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám