Opel Insignia OPC, nejvýkonnější verze evropského Automobilu roku 2009, se představí 7. května na autosalonu v Barceloně. Symbolicky se tak stane právě deset let po představení vůbec prvního modelu Opel OPC (Opel Performance Center).

Srdcem Insignie OPC je přeplňovaný zážehový motor 2.8 V6 Turbo. Tento agregát, odvozený ze šestiválce o výkonu 191 kW/260 k, který pohání vrcholnou verzi řady Insignia, disponuje výkonem 239 kW/325 k a 400 Nm točivého momentu. Na nárůstu výkonu má podíl upravený výfukový systém s výrazně nižším protitlakem (a údajně parádním zvukem).

Motor Opelu Insignia OPC je propojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Insignia OPC dokáže zrychlit u 0 na 100 km/h během rovných šesti vteřin. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Opel Insignia OPC

Opel Insignia OPC - v základní výbavě jsou 19palcová litá kola.
FOTO: Opel

Standardně pro OPC pohon 4x4

Podvozek Insignie byl pro použití v modelu Insignia OPC náležitě upraven – světlá výška byla v porovnání s modelem Insignia Sport s pohonem všech kol Adaptive 4x4 snížena o 10 mm. Nová Insignia OPC má adaptivní podvozek FlexRide, který se dokáže přizpůsobovat nejenom aktuální jízdní situaci, ale i jízdnímu stylu řidiče.

Zatímco u „běžných“ modelů Opel Insignia nabízí podvozek FlexRide vedle standardního naladění také komfortní a sportovní volbu, podvozek Insignie OPC jednoznačně upřednostňuje vyznavače dynamické jízdy.

Vůbec poprvé se u modelu Opel řady OPC objevuje standardně pohon všech kol Adaptive 4x4 s elektronicky řízeným zadním diferenciálem s omezenou svorností eLSD. Vzhledem k výkonům nového modelu Insignia OPC byl adekvátně posílen i brzdový systém – vpředu má Insignia OPC kotoučové brzdy Brembo s ventilovanými disky o průměru 355 mm.

Opel Insignia OPC

Opel Insignia OPC - změny oproti stadnardní verzi jsou decentní, nicméně efektní
FOTO: Opel

Nejvýkonnější představitel řady Insignia se vzhledově liší dvojicí vertikálních otvorů pro přívod vzduchu k motoru a brzdám, originální je i zadní nárazník s dvojicí integrovaných výfukových koncovek. Standardem jsou litá kola 19“ s pneumatikami rozměru 245/40, na přání se dodávají kovaná kola 20“ s pneumatikami rozměru 255/35.

Uvnitř jsou sportovní sedadla Recaro, dole zkosený sportovní volant nebo jiná hlavice řadicí páky. Drobnou změnou prošla i grafika palubních přístrojů.