Na přídi si lze všimnout přepracované mřížky chladiče, jiný je i tvar předního nárazníku. Nově nechybí módní LED diody pro denní svícení. LEDky najdete i v zadních světlech, novinkou jsou efektně integrované koncovky výfuku do zadního nárazníku.

Nové bezpečnostní vymoženosti

Nový Mercedes také přebírá některé bezpečnostní systémy, jenž dostalo nedávno představené „Éčko“. Za zmínku stojí kupříkladu systém adaptivního dálkového světla. Ta rozpozná prostřednictvím kamery umístěné na čelním skle vozidla jedoucí stejným směrem nebo v protisměru a upraví světelný kužel světlometů tak, aby před nimi končil. Tímto způsobem se může dosah tlumených světlometů prodloužit z dosavadních 65 až na 300 metrů. Pokud je dráha volná, systém automaticky přepne na světla dálková.

Mercedes-Benz třídy S (2009)

Mercedes-Benz třídy S - interiér se na první pohled nezměnil.
FOTO: Mercedes-Benz

Možná největší zajímavostí je systém pro zjišťování únavy řidiče na základě 70 parametrů, jenž patří do sériové výbavy. Systém sleduje chování řidiče a aktuální jízdní situaci, takže může pro vyhodnocování získat až 70 různých parametrů. Tímto způsobem systém údajně dovede zjistit, kdy pozornost řidiče polevuje a ihned ho na to akusticky upozorní.

Mercedes-Benz třídy S (2009)

Koncovky výfuku jsou efektně schovány v zadním nárazníku.
FOTO: Mercedes-Benz

Kromě rychlosti, podélného a příčného zrychlení vozu, mapuje systém například také zapojení směrových blikačů, pedálů a dalších funkcí. Dále bere v potaz boční vítr nebo nerovnosti na vozovce. Velkou vypovídající hodnotu má samozřejmě sledování chování řidiče. Podle Mercedesu unavení řidiči dělají malé chyby v řízení, které často velice rychle a charakteristickým způsobem korigují. I toto jednání se prý nechá citlivým čidlem natočení volantu rozpoznat.

Novinkou je hybridní motor

Nový hybridní motor je zajímavým rozšířením palety úsporných a ekologických pohonných jednotek. Jde o benzínový 3,5 litrový šestiválec, kterému pomáhá malý elektomotor s výkonem skromných 20 koní (15 kW), jehož energie se uchovává v lithium-iontové baterii. Výsledkem je působivá spotřeba benzínu – v kombinovaném cyklu 7,9 litrů. To je na bezmála 280 k silný motor, pohánějící velké a těžké auto, velmi slušná hodnota.

Mercedes-Benz S 400 BlueHybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,2 vteřiny, nejvyšší rychlost je omezena při 250 km/h.

Dále budou k dispozici upravené benzínové a dieselové šesti- a osmiválce s výkonovým rozmezím od 235 až do 612 koňských sil. Přesné datum uvedení faceliftované verze není známo, ceny se patrně nebudou lišit od právě odcházející generace.

Zadní sedadla "eska" - příjemné místo k cestování...

Zadní sedadla "eska" - příjemné místo k cestování...
FOTO: Mercedes-Benz