Nárazový test byl proveden podle metodiky, kterou používá nezávislá organizace Euro NCAP. Při nárazech zepředu a z boku v předem stanovené rychlosti se hodnotí tři hlavní kritéria: ochrana posádky, ochrana dětí a ochrana chodců. Kromě toho testované vozy získávají hvězdičky za přítomnost elektronických pomocníků, například systému ESP apod.

Čínský model Brilliance BS4 by podle přísné metodiky Euro NCAP nezískal ani jednu hvězdičku (výsledek nicméně nedopadl tak katastrofálně jako u testu modelu Brilliance BS6 v roce 2007).

Brilliance BS4 v crash testu ADACu

Boční náraz strukturu karoserie příliš nenarušil
FOTO: ADAC

Při nárazu zepředu se roztrhla podlaha a spodní část přístrojové desky by posádku ohrozila ostrými hranami. Špatně umístěný airbag ve volantu by poranil hrudník řidiče. Lépe dopadl boční náraz, při kterém se struktura karoserie nijak zvlášť nedeformovala. Dobrou ochranu při bočním nárazu poskytly i boční vzduchové vaky, nicméně i tak ADAC zaznamenal zvýšené riziko poranění břicha cestujících.

Pokud by měl testovaný Brilliance stabilizační systém, připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů a omezovač rychlosti, který je pro bezpečnost zbytečný, získal by tři hvězdičky. Je tedy vidět, že čínské automobilky se učí rychle, stále je to však pro náročný evropský trh málo. Uvidíme za pár let.