VW nabízí Caddy v užitkové verzi pro přepravu nákladu nebo ve verzi pro přepravu pěti osob. Pohon 4x4 se dodává pro obě verze.

Volkswagen zvolil pro Caddy 4Motion jediný motor - čtyřválcový turbodiesel 1.9 TDI s výkonem 77 kW a maximálním točivým momentem 250 Nm. Kombinovaná spotřeba činí 6,7 litru nafty na 100 km. Pro přenos hnací síly se používá šestistupňová mechanická převodovka. Všechny verze s pohonem všech kol jsou sériově vybaveny asistenčním systémem pro rozjezd do kopce a stabilizačním systémem ESP. Nechybí ani filtr pevných částic DPF.

VW Caddy 4x4

VW Caddy 4x4 - do těžšího terénu se pochopitelně nehodí, ale v tom lehkém obstojí solidně.FOTO: VW , Bez zdroje

Pohon 4x4 přináší spojka Haldex

Hnací sílu rozděluje mezi přední a zadní nápravu elektronicky řízená spojka. Spojka Haldex je složena z lamel v olejové lázni a je připevněna přímo k diferenciálu zadní nápravy.

Elektrické čerpadlo dodává olej do zásobníku tlaku s provozním tlakem 30 barů. Řídicí jednotka vypočítává ideální hodnotu točivého momentu pro zadní nápravu a ovládá ventil, který reguluje tlak oleje působící na pracovní píst spojky. Tlak na lamely spojky se zvyšuje přímo úměrně k velikosti točivého momentu přenášeného na zadní nápravu.

Toto řešení umožňuje relativně plynulou změnu přenášeného točivého momentu regulací tlaku působícího na sadu lamel. V porovnání s předchozími generacemi systému 4Motion pracuje tento systém nezávisle na prokluzu, neboť pracovní tlak je k dispozici trvale. Při stoprocentním sepnutí spojky Haldex je v extrémním případě rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu rovnoměrné.

Sériová výbava modelů 4Motion zahrnuje přední mlhovky,patnáctipalcová kola s pneumatikami 195/65 R 15, multifunkční displej a zadní posuvné dveře na pravé straně vozidla (u modelů Life také vlevo). Vozy Caddy 4Motion lze na přání objednat buď se zadními výklopnými nebo se zadními křídlovými dveřmi. Osobní verze VW Caddy s motorem 1,9 TDI a pohonem 4x4 přijde na 600 tisíc korun.

VW Caddy 4x4

VW Caddy 4x4 nebude mít problém jezdit na sněhu, v blátě či na mokré vozovce.FOTO: VW