Nově zkonstruovaný pětiválec kombinuje turbodmychadlo s přímým vstřikováním benzinu FSI. Výsledkem je největší výkon 250 kW (340 k) ze zdvihového objemu 2480 ccm. Hmotnost verze coupé je 1450 kg, roadster váží 1510 kg.

Audi TT RS coupé vystřelí z 0 na 100 km/h za 4,6 s, roadster potřebuje o 0,1 s navíc. Oficiálně je největší rychlost omezena na 250 km/h, ale na přání může Audi zvýšit limit omezovače na 280 km/h. Maximální točivý moment 450 Nm je totiž k dispozici od 1600 do 5300 otáček. A spotřeba? Pětiválec si řekne v průměru o 9,2 l/100 km ve verzi coupé, respektive 9,5 l/100 km v roadsteru.

Audi TT RS:. Audi TT RS má pevný spoiler.

Výkonné pětiválcové zážehové motory mají u Audi dlouhou tradici. Nejslavnějším je přeplňovaný motor 2,1 litru z Audi quattro. Jeho první verze, představená v roce 1980, nabízela na svou dobu skvělý výkon 147 kW (200 k). A vozy Sport quattro z roku 1984, odvozené ze soutěžních speciálů, dosahovaly monstrózních 225 kW (306 k).

Audi TT RS:. Pro Audi TT typický interiér

Převodovka je manuální, má zkrácené dráhy a šest stupňů. Výkon se přenáší na všechna čtyři kola (pro Audi typický systém quattro). Nejsportovnější verze modelové řady TT jezdí na osmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 245/45. Za nimi se ukrývají kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 370 mm vpředu a 310 mm vzadu.

Audi TT RS:. Audi TT RS se bude nabízet i jako kabrio.

Nové Audi TT RS je možné objednávat u prodejců od května tohoto roku. S dodávkami prvních vozů zákazníkům se počítá nicméně až na začátku září 2009. Prodejní cenu zatím Audi nesdělilo.