Článek
Svojí premiéru měl tento systém ve voze Mercedes-Benz S 600 Coupé (C 140). Několik měsíců poté následovalo jeho zavedení také v třídě S (W 140) a v roadsteru SL (R 129). Zásluha o rozšíření systému ESP ve větším měřítku patří ale třídě A, nechvalně proslulé problémy se stabilitou ve vyšších rychlostech. Nyní nabízí systém ESP všichni automobiloví výrobci.
Jak funguje ESP | |
---|---|
Elektronický systém stabilizace směru jízdy ESP snižuje nebezpečí smyku při jízdě do zatáčky a v extrémních situacích jako je náledí nebo mokrá vozovka udržuje vůz ve zvolené stopě. | |
Bezpečnost vozidla zvyšuje cíleným brzděním jednotlivých kol tak, že již při začínajícím smyku působí proti tomuto nechtěnému pohybu a řidiči zůstává zachována možnost vůz ovládat. | |
Při přetáčivém pohybu je korekce směru vozidla dosahována přibrzďováním předního kola na vnější straně zatáčky, při nedotáčivém pohybu brzdí zadní kolo na vnitřní straně zatáčky. | |
Přídavným účinkem funkce ESP je snížení výkonu motoru, které vůz zpomaluje. |