Na rozdíl od současné generace Sorenta, jenž využívá klasickou rámovou konstrukci, bude novinka typickým zástupcem SUV segmentu využívající samonosnou karosérii a pohon 4x4. V terénu tedy zvládne méně, ale na silnici bude o poznání komfortnější.

Nový model bude v Koreji nabízen s trojicí pohonných jednotek. Nový turbodieselový motor 2,2 CRDi, který pochází z vlastního vývoje automobilky, disponuje maximálním výkonem 200 koní a bude nabízen s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Motor splňuje emisní limity Euro 5.

Dále bude k dispozici benzinový motor o objemu 2,4 a 2,7 s možností pohonu na LPG. Přesné specifikace pro evropský trh zatím nejsou známy.  

Současný model Kia Sorento:. Současný model Kia Sorentofoto: Kia

Na korejském trhu se nový vůz, jehož kódové označení je XM, začne prodávat od dubna. V evropských zemích, včetně České republiky, bude nová generace Sorenta představena v druhé polovině letošního roku.