Dvoulitrový, turbodmychadlem přeplňovaný diesel typu boxer nabízí výkon 150 koní (110 kW) při 3600 otáčkách za minutu. Točivý moment vrcholí na hodnotě 350 Nm od 1800 otáček. Kombinovaná spotřeba dosahuje dle slov výrobce 5,8 litrů nafty na 100 km. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne Impreza 2.0D za 8,6 vteřin, maximální rychlost činí 205 km/h.

Výhody plochého uspořádání přinášejí minimum vibrací díky pohybu protilehlých válců, pracujících v jedné rovině. Subaru k vstřikování použilo systém Common-Rail; palivo se pomocí vysokotlakého čerpadla přivádí do palivového potrubí (pro všechny válce společné) pod tlakem 180 MPa. Vstřikovací ventily byly zkráceny, aby se zachovala přiměřená šířka motoru.

Difuzor na zádi a stříbrné doplňky jsou pro verzi Sport. Zajímavá světla jsou však standardem.:. Kromě vrcholných verzí WRX a STI se Impreza nabízí ještě se dvěma benzínovými motory (107 a 150 koní).foto: Novinky/ing. Jan Čech

Ke zvýšení výkonu je motor dopován tradičním turbodmychadlem (s variabilní geometrií lopatek). Samotné turbodmychadlo je netypicky umístěno pod motorem a je přímo spojeno s katalyzátory kvůli snížení emisí.

České zastoupení plánuje prodat do konce letošního roku 70 modelů Impreza 2.0D. Cena základního modelu 2.0D je stanovena na 624 800 korun včetně DPH.