Zvlášť u motoru 1.4 TSI je s podivem, jaký výkon se z něj konstruktérům podařilo „vykřesat“ a s jakou agilitou reaguje na sešlápnutí plynového pedálu od nejnižších otáček až po zásah omezovače na hranice 6500 otáček za minutu. Vyvolává pocit, že se rozjíždí jako rychlík (z 0 na 100 km/h za 9,5 s) a je s to dosáhnout dvousetkilometrové rychlosti.

Turbodiesel si řidiče získává rovněž solidním zátahem od nízkých otáček. Čím ještě více překvapí, je spotřeba – v kombinovaném režimu jen 6 l na 100 km – a také utlumením: za volantem prakticky nepoznáte podle zvuku, že se pod kapotou nachází naftový motor.

Klasický interiér VW, stejný či hodně podobný pro všechny modely německého výrobce.:. Klasický interiér VW, stejný či hodně podobný pro všechny modely německého výrobce. Foto: VW Pohonná jednotka 1.4 TSI má ještě výkonnějšího sourozence. Jeho 118 kW ještě zvyšuje úroveň adrenalinu v řidičově krvi, neboť vůz v doprovodu převodovky DSG zrychluje z klidu na stovku za 8 s a jede rychlostí až 220 km/h. Má shodnou spotřebu se slabším motorem a to při velmi dobré hodnotě emisí CO2: 139 g/km (118 kW) a 138 g/km (90 kW).

Pět hvězdiček v nárazových testech

Jízdní vlastnosti nového golfu se dají shrnout stručně: jsou skvělé, neboť golf si zachovává jen s některými úpravami platformu páté generace, na niž nejen odborníci, ale především řidiči pěli chválu. Zvlášť dobře se lze o tom přesvědčit při ostřejší jízdě zatáčkami či při překonávání příčných nerovností.

Golf GTI (2009):. Sportovní verze Golfu s tradičním označením GTI. Foto: VW

Auto si zachovává ledový klid, výborně drží stopu. Dobře se ovládá, má přesné řazení a řízení. Řidič může ovlivňovat jízdní komfort volbou ze tří nastavení podvozku s označením Comfort, Normal a Sport. Sebevědomí vozu dodává i velice tuhá karosérie.

A ještě pár čísel. Nový golf je proti předchůdci kratší o 5 mm (4199 mm) a o 20 mm širší (1779 mm) při zachování shodné výšky 1479 a rozvoru 2578 mm. Mírně byl zkrácen přední převis a naopak zadní o něco málo prodloužen.