Nové BMW Z4 je oproti svému předchůdci kulatější, a tedy méně hranaté. Novinkou je i použití pevné skládací střechy namísto klasické plátěné. Vzhledem k použití hliníku by její hmotnost neměla být enormní. Sundávání střechy má na starost elektro-hydraulický systém, kterému trvá otevření nebo zavření 20 vteřin. Manipulovat se střechou můžete až do rychlosti 50 kilometrů za hodinu.

Současné BMW Z4 (fotky a základní informace)

V nabídce jsou výhradně benzínové a šestiválcové motory. Základem je 2,5 litrový motor (204 k a 250 Nm), a pak dva třílitrové šestiválce. Slabší nabídne 258 koní a 310 Nm, silnější je přeplňovaný a jeho výkon je 306 k a 400 Nm.

BMW Z4 (2010):, Nové BMW Z4 se docela zakulatilo. Foto: BMW

Poháněná jsou pochopitelně zadní kola, rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu se blíží ideálnímu poměru 50:50.

Pokud by to někoho přeci jen zajímalo, velikost zavazadlového prostoru činí 180 – 310 litrů – podle toho, zda máte střechu nahoře nebo dole.

Nový dvoumístný roadster BMW Z4 se začne prodávat od května příštího roku, české ceny ještě nebyly stanoveny. Základní 2,5 litrový šestiválec by měl přijít v sousedním Německu na 35 900 euro, tedy zhruba 890 000 korun.

BMW Z4 (2010):. BMW Z4 - nové jsou například i kruhové ovladače. Foto: BMW