Výroba druhé generace modelu Micra se rozběhla v roce 1992. Hranaté tvary byly minulostí, nová Micra byla mnohem kulatější a díky tomu si získala oblibu především u žen. Nový model (interní označení K11) nabízel lepší výbavu – komfortní i bezpečností.

U druhé řady Micry se začaly používat například bezpečnostní výztuhy bočních dveří, bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu, protiblokovací systém brzd, airbagy, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání či klimatizace.

V roce 1993 byla Micra zvolená evropským Autem roku a stala se tak prvním vozidlem japonské značky, které získalo toto ocenění.

Testy na Novinkách
Nissan Micra 1,2
Nissan Micra 160 SR

Současná generace na trhu od roku 2002

Pod kódovým označením K12 se objevila další generace Nissanu Micra v roce 2002. Micra byla od svého uvedení na trh k dispozici se čtyřmi motory – 1,0 l (tento nepříliš povedený motor byl v nabídce jen krátce), 1,2 l (dostupný ve dvou variantách - 65 a 80 k) a 1,4 l s 88 k. Nabídku uzavíral 1,5 litrový turbodiesel od Renaultu s výkonem 86 k.

V roce 2005 se rodina Micry rozrostla o třetí variantu karosérie, která doplnila tří- a pětidveřové hatchbacky. Na trh byla uvedená Micra C+C, kterou navrhovalo nové evropské Nissan Design Centrum. Z hatchbacku se stalo kupé/kabriolet.

Hluboká čerň laku :. Zatím poslední generace Nissanu Micrafoto: NOVINKY/Jan Čech