"Tento trend souvisí se zásadním poklesem cen nových automobilů Škoda v Česku až o 100 000 Kč, který se pro zákazníky příznivě promítl i do cen ojetých vozů, a také s uvedením nového modelu Superb na trh," uvedl Vladan Crha z autobazaru.

Škoda je dlouhodobě nejprodávanější značkou nových aut na českém trhu i když její podíl na trhu klesá. Mezi ojetinami se letos naopak mírně zvýšil a v současnosti tvoří kolem jedné třetiny prodávaných aut. V žebříčcích nejprodávanějších ojetin následují Renault a Ford, které si prohodily pořadí z minulého roku. Oba dva výrobci mají zhruba deset procent z počtu prodaných aut.

S příchodem nové generace se staly starší modely Superb tak cenově dostupné, že jsou podle Crhy téměř stále vyprodané. Jejich ceny začínající na 170 000 Kč. První Octavie se dají pořídit již za 50 000 Kč a Octavia II. generace od 199 000 Kč. Před zavedením ekologického poplatku od 1. ledna 2009 neklesá poptávka ani po levných vozech Škoda Favorit a Felicia.