V roce 2003 byly uvedeny na evropský trh nové modely Chrysler Crossfire a PT Cruiser GT (s přeplňovaným motorem 2.4 Turbo), v příštím roce budou uvedeny modely řady Chrysler 300C a otevřený PT Cruiser Cabrio.

Chrysler si vydobyl dobrou pozici jako výrobce inovativních automobilů, které se v krátké době přeměňují z výstavních studií na sériové modely. Patří k nim velkoprostorový Chrysler Voyager, jenž v několika generacích dosáhl celosvětového odbytu deset milionů vozů za dvacet let. Během prvního pololetí prodal Chrysler na západoevropském trhu celkem 17 159 automobilů.

U velkých sedanů a kombi řady 300C se Chrysler vrátil ke klasické koncepci s velkým osmiválcovým motorem Hemi V8 pod přední kapotou a pohonem zadních kol. Světovou premiéru slavila ve Frankfurtu studie Chrysler 300C Touring Concept, první kombi vyvinuté skupinou Chrysler podle požadavků evropského segmentu E velkých vozů. Nové kombi sdílí prvky designu, výbavy, provedení interiéru a mechanických skupin s vozem Chrysler 300C Sedan Concept, který se představil v dubnu na mezinárodním autosalonu v Jarvis Center v New Yorku.

. : Chrysler 300C sedan

Designerské linie obou verzí vycházejí ze studie Chrysler Chronos V10, vystavené na Detroitském autosalonu 1998, byly však příslušně upraveny, i když záměrně podtrhují klasické tvary, jaké někdejším sériím 300 vždy patřily. Dlouhá kapota, vysoké boky a výrazná mřížka přední masky patří k charakteristickým prvkům této série svalnatých automobilů, jejichž předchůdci v padesátých letech získali označení 300 podle výkonu motoru přes 300 k (221 kW).

Pohonnou jednotkou studie je zcela nový osmiválec Hemi 5,7 l s pětistupňovou samočinnou převodovkou Autostick, který samozřejmě výkonovou hranici 300 k překračuje. Automobil je vybaven všemi elektronickými prvky na úrovni doby od elektronického stabilizačního programu ESP po navigační systém. Čtyřdveřový sedan i pětidveřové kombi mají shodné rozměry - rozvor 3048 mm, rozchod kol vpředu/vzadu 1600/1603 mm, délku 4999 mm, šířku 1881 mm a výšku 1483 mm. První automobily nové generace 300C se objeví na českém trhu v červnu 2004.

Chrysler Crossfire

Během dvou let od koncepční studie do sériové výroby, to je sportovní kupé Chrysler Crossfire, vyráběné ve spolupráci se sesterskou značkou Mercedes-Benz v německé karosárně Karmann (kapacita výroby dvacet tisíc ročně).

. : Chrysler Crossfire

Kupé Crossfire kombinuje americký design s evropskou technikou, bylo vyvinuto v Americe (Chrysler Group Advance Vehicle Engineering Team), ale jeho výroba se rozběhla v německém Osnabruecku v únoru 2003 (Wilhelm Karmann GmbH), když v loňském roce vzniklo 143 předsériových automobilů. Prodej byl úspěšně zahájen v červenci 2003 v USA, na evropský trh právě přicházejí první vozy. Crossfire se dodává s pravostranným i levostranným řízením pro většinu trhů celého světa.

Dynamická silueta Crossfire ukrývá osvědčený zážehový osmiválec MB 320 V6 (3,2 l, 160 kW, 310 N.m), který vozu o hmotnosti 1388 kg uděluje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s a největší rychlost 242 km/h. Také v tomto případě motor pohání zadní kola a to buď prostřednictvím šestistupňové manuální, nebo pětistupňové samočinné převodovky Autostick. Crossfire má rozvor náprav 2400 mm, rozchod kol 1493/1502 mm a celkové vnější rozměry 4059 x 1766 x 1305 mm.