Hlavní obsah

Fiat uvede na český trh modely s plynovým pohonem

Novinky, maž

Český importér Fiatu uvede na konci prvního čtvrtletí 2009 na český trh vozy s pohonem na LPG. Modely Fiat Panda, Grande Punto a Bravo budou u nás k dispozici se zážehovými motory 1.4 16V, popřípadě 1.2 8V (v případě Fiatu Panda), uzpůsobenými již z výroby k možnosti alternativního pohonu benzín/LPG.

Článek

Na všechna vozidla s alternativním pohonem na LPG se vztahují standardní podmínky záruky.

Přestavbu na LPG bude zajišťovat česká společnost Vitogaz. Ta je jedním z největších distributorů LPG pro čerpací stanice na tuzemském trhu a zásobuje například síť čerpacích stanic Shell, Benzina nebo EuroOil.

Přestavit na LPG jdou všechny benzínové motory, oficiální přestavbu nabízí v Česku pouze Subaru.

:. Subaru Forester 2.0 X - benzínová verze s pohonem na LPGfoto: Novinky/maž

Litr LPG za šestnáct korun

I když je LPG stejně jako benzín nebo nafta ropný produkt, jeho nižší cena je daná především menší spotřební daní. Zatímco litr benzínu nyní vyjde na více než 32 korun, litr LPG stojí zhruba 16 Kč. LPG je možné v ČR načerpat u zhruba 700 čerpacích stanic, zemní plyn naopak nabízí jen kolem 20 čerpadel.

Nevýhodou LPG je snížení výkonu auta, mírně zvýšená spotřeba a také zmenšení zavazadlového prostoru, kam je nutné umístit nádrž na plyn. Jednou z možností je její montáž místo rezervního kola. Auta na LPG také nesmí parkovat v podzemních garážích.

Reklama

Související témata:

Související články

Tuning i na LPG od firmy Steinmetz

P.GASUS je tuning klasického Opelu Astra německým úpravcem Steinmetz. Jenže pod kapotou nejsou tak obyčejné věci. Najdeme zde totiž tlakové lahve s LPG. Díky...

Výběr článků

Načítám