Jak to celé funguje? Základem Snow Motion je systém, který řídí protiprokluzový systém ASR (Anti Skid Regulation nebo také Antriebsschlupfregelung) a mění jeho působení.

Díky analýze několika parametrů (sklon svahu, typ sněhu, náledí) umožňuje řídící jednotka vyšší protáčení hnacích kol a řídí střídavě zvlášť kola na pravé a levé straně. Výsledkem je lepší chování vozu při rozjíždění a zrychlování za zhoršených adhezních podmínek.

Nápad to je jistě zajímavý, a i když jsme s takto vybavenou C5 ještě na sněhu či náledí nejeli, věříme, že to funguje. Ale pohon 4x4 to samozřejmě nahradit nemůže. Škoda, že jej francouzský výrobce pro C5 zatím nenabízí.

Citroën C5 2,0 HDI:. Tady byste Snow Motion opravdu nevyužili...foto: Novinky/maž