Úspěšný podnikatel zasedal například v zemském zastupitelstvu, zasloužil se o elektrifikaci Mladoboleslavska a také se věnoval charitě.

Cesta vyučeného knihkupce k váženosti a slávě ve strojírenském odvětví začala výrobou jízdních kol Slavia v Mladé Boleslavi. Roku 1895 se obchodnicky zdatný mladík spojil s technikem a turnovským výrobcem kol Laurinem a pod značkou Laurin & Klement zahájili výrobu motocyklů a motorových tříkolek. Od roku 1905 následovaly i osobní automobily a později také nákladní vozy.

Za dvacet let vyrobila automobilka téměř 13 500 vozů, než ji oba zakladatelé prodali plzeňské Škodovce. Ale i poté se Klement angažoval v automobilovém průmyslu. Byl členem správní rady a generálním radou Škodových závodů. V letech 1928 až 1935 působil v zemském zastupitelstvu. Poté, co 13. srpna 1938 zemřel, připadla většina jeho majetku spolkům a nadacím.