Hlavní obsah

Šelma budoucnosti - Jaguar R-D6

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA/FRANKFURT NAD MOHANEM

Autosalóny lákají desetitisíce návštěvníků nejen kvůli sériovým novinkám. Magnetem pro motoristické fanoušky jsou studie, kterými automobilky dávají najevo, jaký designerský styl vtisknou svým budoucím sériovkám. Jedním z takových konceptů je i Jaguar R-D6, který automobilka se šelmou na kapotě představila ve Frankfurtu nad Mohanem.

Foto: Magdalena Murková

závod 1

Článek

Dieselový šestiválec o obsahu 2,7 l s přímým vstřikováním paliva common-rail. Výkon 230 koní a maximální točivý moment 500 Nm, tak to je základní charakteristika tohoto Jaguaru. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/hod. Z nuly na stovku pak vystřelí za necelých 6 vteřin.

Jedná se o upravenou pohonnou jednotku, která bude ve své civilnější podobě představena již příští rok v modelech S-Type.

Svou délkou jen o 330 mm přesahuje hranici čtyř metrů a je tak o 342 mm kratší než nejmenší Jaguar X-Type saloon a dokonce o 760 mm kratší než XK8 coupé. Kompaktnosti vozu napomohl i rozvor 2840 mm. R-D6 je plnokrevné čtyřmístné kupátko nabízející cestujícím dostatek prostoru i při relativně malých vnějších rozměrech (š/v 2150 mm/1390 mm).

Reklama

Související články

Vítr ve vlasech v pěkném autíčku IV.

Je úterý a tak vám opět přinášíme již čtvrté pokračování seriálu o letních automobilech. V dnešním dílu se podíváme na kabriolety světoznámých značek Jaguar,...

Jaguar XF 10: Formule na silnici

U Jaguarů již drahnou dobu oprašují sportovní vůz XJ 220, který se na několik posledních let stal zástupcem supersportovních automobilů na normálních...

Jaguar vyvinul nový motor V6

Automobilka Jaguar bude prvním konstruktérem využívajícím motor V6, který vznikl díky spolupráci koncernů PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company. Tento...

Výběr článků

Načítám