Přesto zástupci automobilového průmyslu, který z velké části tvoří dodavatelé tuzemských i zahraničních automobilek, hovoří o krizi a možném propuštění až 3000 zaměstnanců. K tomu by mohlo dojít především na přelomu roku. První na řadě budou lidé zaměstnaní přes agentury, propouštění se však může týkat i kmenových zaměstnanců.

Důvodem krize automobilek je nižší poptávka

"Budeme propouštět zaměstnance, bez kterých se obejdeme, tedy nikoliv konstruktéry a techniky, kteří nám zajistí budoucí rozvoj," řek šéf Brano Group Pavel Juříček. Prezident SAP Martin Jahn doplnil, že pro firmy je nyní důležité finančně přežít. Svá slova označil zároveň za vzkaz odborářům před kolektivním jednáním.

Důvodem krize automobilek a jejich dodavatelů je výrazně nižší poptávka v zemích západní Evropy a USA. Propad na Západě bude podle předpokladů SAP pokračovat i v příštím roce, ve střední Evropě se očekává stagnace.

Východní trhy budou stále růst, ovšem výrazně pomaleji, než byly původní odhady. V Rusku se tak snížil odhad růstu z 30 procent na pět procent.