Doposud se prodalo nějakých 900 000 Citroënů C4, což po čtyřech letech prodeje obnáší dobrovolně-povinný facelift. Platí to i u jiných výrobců. Největší změny spočívají ve dvou nových motorech, které PSA pomáhalo vyvíjet BMW. A je vcelku pochopitelné, že narozdíl od Peugeotu a Citroënu se tím bavorský výrobce nikde nechlubí.

Na změny exteriéru si musíte vzít lupu, ale napovíme vám, přední nasávací otvor má jiný tvar a mírně se liší i uložení mlhových světel.

Citroën C4 po faceliftu, modelový rok 2008Citroën C4 po faceliftu, vzadu se po designové stránce nezměnilo nic.foto: Novinky/maž

Co je dále nového? Některé laky výrobce přestal nabízet, v nabídce je ale nahradily nové odstíny. Uvnitř najdete nové čalounění. Drobná, leč užitečná změna: otáčkoměr se přesunul k ukazateli rychlosti a je na něj konečně vidět.

Novinkou je také přímo integrovaná navigace MyWay, jejím záporem je, že „neumí česky“. Jinak toho ale umí hodně a kromě podpory Bluetooth zvládá i přehrávání MP3 a WMA souborů. Nechybí ani připojení přes rozhraní USB.

Citroën C4 v provední pětidveřový hatchback.:. Citroën C4 před nebo po faceliftu? Aneb najděte pět rozdílů. Tato verze je nicméně ta původní. foto: NOVINKY/Andrej Poliak

Dva nové benzínové čtyřválce

Oba nové motory nahrazují dřívější benzínové agregáty 1,6i a 2,0i. Nové motory mají společný objem 1,6 litru, výkonově se ale liší. Atmosférický motor dává 120 koní, přeplňovaná verze o třicet více.

Z technických parametrů zaujme variabilní časování sacích a výfukových ventilů. Kombinovaná spotřeba osciluje kolem sedmi litrů benzínu na sto kilometrů.

Citroën C4 po faceliftu, modelový rok 2008:. Dva nové motory nabízejí výkony 120 a 150 koní.foto: Novinky/maž

Slabší z agregátů jsme měli možnost krátce vyzkoušet – motor příjemně „tahá“ už od spodních otáček a poměrně ochotně se nechá vytočit. Nejvíce síly má mezi 2500 a 5000 otáčkami, kdy vrcholí jeho 160 Nm točivého momentu. Utlumení v kabině je dobré, ale možná to nebude platit v rychlostech nad 130 km/h (nezkoušeli jsme). Převodovka je v případě těchto motorů pětistupňová.

Prodejci nabízejí statisícové slevy

Ceny faceliftované verze v Česku začínají na 424 900 korunách za základní verzi s benzínovou čtrnáctistovkou. Během října ale prodejci Citroënu poskytují slevu 120 tisíc korun a v případě předchozí generace až 210 tisíc. Základní verze se tak pohybuje kolem přijatelných 300 tisíc korun.

Citroën C4 po faceliftu, modelový rok 2008:. Citroën C4 má konečně otáčkoměr uprostřed a nikoliv pod volantem, kde na něj nebylo vidět.foto: Novinky/maž