O pohon se i nadále stará výborný přeplňovaný dvoulitr z líhně koncernu VW. Jde samozřejmě o benzínový agregát a nejnovější GTI (Grand Tourisme Injection) z něj dostane 210 koní (o 10 více než v předchozí generaci).

Točivý moment vrcholí na hodnotě 280 Nm a bude k dispozici od 1800 otáček. Zrychlení 0-100 km/h zvládne nový Golf GTI pod 7 vteřin a maximální rychlost by se měla přiblížit 240 km/h. Jde tedy o téměř shodné hodnoty s minulou generací.

Golf GTI (2009):. Golf GTI poznáte podle dvojce koncovek výfuků. Foto: VW

V nabídce nebude chybět elektronická uzávěrka diferenciálu, v příplatkové výbavě bude možné přikoupit adaptibilní tlumiče ACC, známé například z nového VW Scirocco.

Golf GTI (2009):.Opět nechybí tradiční čalounění sedaček, odkazující na historii GTI. Foto: VW

Do prodeje by nové Gé-Té-Íčko mělo vtrhnout na jaře příštího roku. Cena na českém trhu zatím nebyla zveřejněna. Spekuluje se i o silnější verzi, která by se mohla postavit Focusu RS. Golf GTI totiž nemá takový výkon a na trhu bude soupeřit s Focusem ST.