Viceprezident společnosti Ford of Europe Wolfgang Schneider oznámil, že v budoucnosti by se v Tychách mohl vyrábět ještě jiný model koncernu. Po zprovoznění linky na výrobu vozů Ford Ka vzrostla ve společné fabrice Fordu a Fiatu zaměstnanost o 1500 osob na 5700 lidí a přijato bude ještě dalších 800 osob.

Práci mají zatím na deset let, tak dlouho se podle Fordu bude model Ka vyrábět. Ročně má sjet z linky 120 000 kusů.

Během včerejší slavnostní ceremonie opustil výrobní linku v polském Tychy první sériově vyrobený exemplář nového Fordu Ka. Jako čestný host se slavnostního zahájení výroby zúčastnil polský vicepremiér Waldemar Pawlak.:. Během slavnostní ceremonie opustil výrobní linku v polském Tychy první sériově vyrobený exemplář nového Fordu Ka. Jako čestný host se slavnostního zahájení výroby zúčastnil polský vicepremiér Waldemar Pawlak. Foto: Ford

Koncern spolupracuje v Polsku na výrobě malých aut s italským Fiatem. Fiat je v Polsku největším výrobcem osobních aut. Letos vyjede z obou továren z Tych okolo 600 000 automobilů.

Nové investice se nedaří získat

Polsku se v poslední době nedaří přitáhnout nové automobilové investice. V boji o fabriku společnosti Daimler vyhrálo nad Polskem Maďarsko. Předtím investoři francouzské automobilky PSA Peugeot-Citroën, kteří uvažovali o Polsku při hledání místa pro stavbu nové továrny, nakonec vybrali Česko a Slovensko. Podobně jako automobilka Hyundai.

I proto Česká republika předhonila Polsko už v roce 2005 v počtu nejvíce vyrobených automobilů v regionu střední a východní Evropy a na Polsko se tlačí Slovensko.

Bez ohledu na porážky padne podle odborníků v Polsku letos rekord ve výrobě automobilů. Fiat a Ford Tychy, General Motors Gliwice, Volkswagen Poznaň a FSO Varšava, kde se produkují vozy Chevrolet Aveo, dohromady vyrobí přes milión aut. Okolo 98 procent produkce je určena na vývoz, a to hlavně do západoevropských zemí.