Světla pro denní svícení (DRL) jsou svítidla, která se automaticky zapnou v okamžiku, kdy řidič nastartuje motor. Nová auta tak budou svítit vždy, bez ohledu na denní či roční dobu.

Podle komise výrazně zvýší viditelnost motorových vozidel pro ostatní účastníky silničního provozu. Zároveň mají menší spotřebu energie ve srovnání s běžnými žárovkami používanými ve světlech pro auta.

"Komise očekává, že počet obětí dopravních nehod klesne o tři až pět procent ročně," řekl evropský úředník Wolfgang Schneider, který se problematikou zabývá. Zároveň prý o 15 procent ročně ubude čelních srážek aut. Náklady na zavedení světel Schneider vyčíslil nejvýše na 150 eur (zhruba 3600 korun) na auto s tím, že cena pravděpodobně s jejich masovým rozšířením klesne.

Některé automobilky už je zavedly, Škoda je připravena

Některá auta jsou tímto systémem vybavena již v současnosti, například vozy Audi nebo BMW. V roce 2011 podle Schneidera bude tímto systémem vybavena většina nových vozidel. Nedokázal ale odhadnout, kdy se nová úprava plně projeví v praxi. Starší modely aut ani nové vozy, které se začnou vyrábět před rokem 2011, totiž nový systém mít nemusejí.

Škoda Auto je podle mluvčího firmy Jaroslava Černého na nový systém připravena. "Do roku 2011 jím budou vybaveny všechny nové vozy Škoda," sdělil mluvčí.

V České republice již řidiči musejí povinně svítit celý den, nová povinnost se tak zde projeví jenom technicky. Povinné svícení má v současnosti zavedeno ještě dalších 13 zemí Evropské unie.

Podle některých ekologů ale tato povinnost zvyšuje emise z aut, protože způsobuje vyšší spotřebu pohonných hmot. Podle komise jsou světla pro jízdu ve dne úspornější, ve srovnání s běžnými světly spotřebují 20 až 30 procent energie. Pokud obsahují LED diodu, pak jenom deset procent.

Nová směrnice bude platit od 7. února 2011 pro všechny nové typy osobních aut. Na autobusy, nákladní auta a dodávky se bude vztahovat od srpna 2012.