Podle profesora Jürgena Hubberta, člena Daimler Chrysler AG Board a šéfa Mercedes Car Group, nabízí myšlenka čtyřdveřového kupé vzrušující možnosti. Vůz s propracovaným dizajnem a exkluzivně vybaveným interiérem je namířený pro zvláště vášnivé motoristy. Nový projekt štuttgartských výrobců je poslední z dlouhé řady vysoko profilových studií Mercedesu, z nihž většina putovala do sériové výroby.

Kupé nebo sedan?

Čtýřdveřový Mercedes Vision CLS se spoustou místa není zcela běžné kupé. Jeho délka je totiž 4910 mm a rozvor nápravy 2854 mm. Uvnitř vozu je markantní mezera mezi předními a zadními sedadly. Činí celých 829 mm. Rozměry tedy tohoto meďáka řadí spíše mezi sedany. Objem kufru je 470 l, což je více než u sedanů, dokonce i u některých kupé.

Slušný výkon za slušné peníze

Propracovanost Mercedesu se odráží i v prostoru pod kapotou, kde to má napovel dieslový motor s výkonem 195 kW. Hnací jednotka zvládne zrychlení z 0 na 100 za pouhých 6,4. Maximální rychlost vozu je 250km/h, jejíž hranice je omezena elektronicky. Poprvé zde byla použita sedmistupňová převodovka 7G TRONIC, zaručující rychlou a plynulou změnu a vysokou akceleraci na všech stupních.  Provozní hodnota autaomobilu navíc nebude nikterak vysoká, neboť jeho spotřeba je 7.5 l na 100 km.  

Maximální bezpečnost

Ve futuristicky pojatém interiéru je samozřejmostí adaptivní přední airbag, boční airbag, airbag bočních oken, nemluvě o napínačí bezpečnostních pásů s omezovačem síly, kterými jsou vybaveny všechna čtyři sedadla. Palubní deska je osazena důmyslnými ovladači a displejem s mapou. K dalším technickým zvýrazněním patří také aktivní světelný systém, boční světla a elektrohydraulická brzda se systémem SBC.