První vznětový motor V12 v sériovém automobilu na světě zaručuje obrovitému SUV hodně nadprůměrnou dynamiku. Audi Q7 s tímto šestilitrem vystřelí z 0 na 100 km/h za 5,5 s. Maximální rychlost je naštěstí omezena při rychlosti 250 km/h.

Přenos tak mohutné hnací síly na vozovku zajišťuje zesílená šestistupňová samočinná převodovka tiptronic a systém quattro s dynamickým rozdělováním točivého momentu. Za optimálních podmínek je tento poměr nastaven na 40:60 ve prospěch zadní nápravy.

Audi Q7 V12 TDI:. Audi Q7 se do terénu moc nehodí. Foto: Audi

Velká hnací síla je dostupná prakticky v celém rozsahu využitelných otáček, také díky přeplňování dvěma turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek s maximálním plnicím tlakem 2,7 baru.

Nejvyšší točivý moment 1000 Nm má řidič k dispozici od 1750 do 3250 min. Údajně kultivovaný běh a účinné spalování zaručuje přímé vstřikování common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů a piezoelektrickými vstřikovači.

První dvanáctiválec v SUV.:. Díváte se na první sériově montovaný dieselový dvanáctiválec pro SUV. Foto: Audi

Audi Q7 V12 TDI se v průměru spokojí s 11,3 litry nafty na 100 km.

Vzduchové odpružení standardem

Podvozek Q7 V12 TDI je sériově vybaven adaptivním vzduchovým odpružením, elektronicky řízenými tlumiči, dvacetipalcovými koly a výkonnou brzdovou soustavou s keramickými kotouči vyztuženými uhlíkovými vlákny (vpředu s osmipístkovými třmeny, vzadu se čtyřpístkovými). Na přání se dodávají ráfky s průměrem 21 palců.

Audi Q7 V12 TDI bude možné objednávat od čtvrtého čtvrtletí 2008. Česká cena vozu zatím nebyla stanovena, v Německu se bude prodávat za 136 600 eur, tedy zhruba 3 200 000 korun.