Hlavní obsah

Francouzská automobilka PSA chce levnou nízkonákladovou značku

Právo, Martin Procházka

Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën uvažuje o vytvoření nové značky pro své nízkonákladové vozy v Evropě. Informoval o tom deník La Tribune. PSA je podle prodejů druhým největším výrobcem aut v Evropě.

Foto: Právo

Vozidlům Citroën vyráběným továrnou TPCA v Kolíně přibude v budoucnu další konkurent z mateřského závodu francouzského PSA.

Článek

Firma údajně přemýšlí o dovozu svých budoucích nízkonákladových modelů vyráběných v rozvíjejících se zemích do západní Evropy a hledá pro tyto vozy novou značku, aby nepoškodila image svých tradičních značek Peugeot a Citroën. Jednou z možností je údajně i použití některé z existujících značek, které firma vlastní, jako je například Talbot.

PSA má v České republice společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota. Jejich kolínský závod loni vyrobil 308 478 malých vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Ve srovnání s rokem 2006 vzrostla produkce o více než pět procent. Výroba se rovnoměrně rozdělila mezi všechny tři modely.

Důkazem toho, že je v Evropě poptávka po levných vozech, jsou i úspěšné prodeje automobilů značky Dacia, které se daří nejen na východoevropských trzích. Dacii ovládá další francouzská automobilka, Renault. Levný malý vůz chce vyrábět i koncern Volkswagen, který již představil studii tohoto modelu pod názvem Up!

Podle informací z automobilky by malé vozy mohly vyrábět dceřiné firmy, například mladoboleslavská Škoda Auto. Ta již představila koncept malého vozu pro mladé Joyster, o jeho výrobě však zatím nebylo rozhodnuto.

Čína a Indie míří na evropský trh

Vstup na evropský trh plánují se svými malými vozy i „exotické“ značky, například z Číny či Indie, kde firma Tata Motors začne letos prodávat model Tata Nano, jehož cena se má pohybovat kolem 50 tisíc korun.

Představitel automobilky Ratan N. Tata prohlásil, že se zvažuje prodej modelu Nano i v Evropě. Šéf vývoje malých vozů Tata Motors Girish Wagh řekl, že příští generace bude splňovat normy pro provoz v zemích Evropské unie.

Nová generace vozu Nano se představí v roce 2012. Podle Wagha bude splňovat emisní normu Euro 5 a evropské požadavky na bezpečnost při nárazových zkouškách, průměrná spotřeba by se měla snížit ze současných 5 litrů na 3 litry.

Právě testy bezpečnosti některých asijských vozů, které chtějí zákazníky lákat hlavně nízkou cenou, ale ukázaly, že automobily z hlediska bezpečnosti neodpovídají evropským standardům.

Reklama

Související témata:

Související články

Levné Sandero je docela fešák

Automobilová novinka, která si odbyla svůj evropský výstavní debut na březnovém autosalonu v Ženevě a už se také několik měsíců vyrábí, patří do stejného...

Výběr článků

Načítám